Τι πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις ραπτομηχανή

Follow my blog with Bloglovin

 

giphy-1

Το ράψιμο λερώνει!

Ξεκινάς γεμάτη/ος ενθουσιασμό να φτιάξεις την πρώτη σου μαξιλαροθήκη. Ετοιμάζεις κιμωλίες, σαπούνια, ψαλίδια, σίδερο, κλωστές και χάρακες. Κόβεις το ύφασμα σε δυο τετράγωνα περνάς ένα φερμουάρ και ας πούμε σε μισή ώρα έχεις τελειώσει. Κοιτάς τη μαξιλαροθήκη σου με καμάρι. Κοιτάς γύρω σου και βλέπεις ότι το σπίτι σου είναι σαν επεισόδιο από το The hoardes. Υφάσματα στο πάτωμα, ψαλίδια, σιδερώστρα, απιονισμένο νερό, παντού κλωστές και τρίμματα από το ύφασμα που έκοψες, τα μισά πάνω στα ρούχα σου. Φυσικά έχεις πατήσει και μια κιμωλία πάνω στο χαλί. Για μισή ώρα ράψιμο, τώρα πρέπει να κάνεις γενική στο σπίτι.

messy-sewing-room

Το ράψιμο είναι ακριβό «χόμπι»

Εντάξει δεν είναι και γκολφ! Αλλά ας πούμε ξεκινάς να κοιτάς για ραπτομηχανές. Έχει από 90e συνήθως και φτάνουν και στα 300, αλλά εσύ θες μια για να κονταίνει τα παντελόνια και τις κουρτίνες. 100 ευρώ, τα βρίσκεις. Αν εσύ όμως όπως κι εγώ, δεν έχεις κληρονομήσει όλα τα παρεμφερή τζάτζαλα και μάτζαλα να ξέρεις ότι θα χρειαστείς άλλα 100 ευρώ προκειμένου να αρχίσεις να λερώνεις το σπίτι κονταίνοντας κουρτίνες. Κι ενώ γενικά όλα αυτά τα μικροπράγματα είναι φτηνά, λίγο πολύ τα χρειάζεσαι όλα. Παρακάτω έχω φτιάξει μια αναλυτική λίστα με όλα τα μικροπράγματα.

Οι ραπτομηχανές είναι δαιμονισμένες!!!!

Πλάκα κάνω. Όχι δεν κάνω. Το πιο συχνό πρόβλημα είναι ότι ξαφνικά και χωρίς κάποιο προφανή λόγο, η μηχανή σου αρχίζει να κάνει ότι θέλει. Μασάει τις κλωστές. Ή τις κόβει. Ή σουρώνει από κάτω και από πάνω είναι οκ. Οι βελόνες δεν μπαίνουν στη θέση τους. Φήμες λένε ότι από κάποιες ραπτομηχανές ακούγεται ένα σιγανό σατανικό γέλιο, λίγο πριν τελειώσεις το ράψιμο και μετά ένας μεταλλικός ήχος και κάτι που σπάει. Κανείς δεν ξέρει γιατί το κάνουν αυτό. Ο πιο διαδεδομένος τρόπος να τη φτιάξεις είναι να ξαναπεράσεις τη κλωστή, πάνω και κάτω, να αλλάξεις βελόνα, να τη λαδώσεις, να ρυθμίσεις τη πίεση (ναι οκ..), να τη ψεκάσεις με αγιασμό και να πεις τρεις φορές το «Πιστεύω» ή να σηκωθείς σε έξαλλη κατάσταση και να πεις «Άντε στο διάολο κωλόπραμα, δεν ασχολούμαι άλλο, και μετά να πας στο μπάνιο και να κλάψεις σιγανά ώστε να μην σε ακούσει. Στατιστικά, όταν θα ξανακαθίσεις την άλλη μέρα να ράψεις, θα έχει φτιάξει χωρίς να έχεις αλλάξει τίποτα.

719d3a9041814edf2fd73586521e0741

Οι φίλοι σου θα νομίζουν ότι έγινες η Coco Chanel (ή τα Zara)

Αλλά θα σου ζητάνε να τους κοντύνεις και τα τζην. Ξεκινάει κάπως έτσι:

«Ωραίο αυτό που φοράς». -Ευχαριστώ, μόνη μου το έραψα! «Πλάκα κάνεις, είναι καταπληκτικό. Γιατί όμως το έκανες έτσι;» -Τι εννοείς; «Γιατί το έκανες τέτοιο χρώμα, τέτοιο ύφασμα, τόσο κοντό τόσο μακρύ, χωρίς φερμουάρ, τόσο κιτς, τόσο ριγέ, πως είσαι έτσι κοπέλα μου, πάρε κάτι από το Ζara που κάθεσαι και παιδεύεσαι. Πόσο σου κόστισε;» -εε, 6 ευρώ…«ΤΙ;;; Καταπληκτικό! θέλω κι εγώ ένα ίδιο. Αλλά το δικό μου να είναι άλλο χρώμα, άλλο ύφασμα, με φερμουάρ πιο αεράτο και θα το βάλω σε ένα γάμο που έχω το Σάββατο. Να σου δώσω και τα 6 ευρώ από τώρα». (ουάου). «Επίσης έχω κάτι κουρτίνες , παντελόνια, και φούστες που θέλουν μεταποίηση θα τα φέρω σε εσένα. Σιγά τι κάνουν οι μοδίστρες…

maxresdefaultΤο να ράβεις ρούχα δεν είναι πιο φτηνό από το να αγοράζεις

Εδώ έρχεται ο παράγοντας Κίνα και είναι ανίκητος. Γιατί από την Κίνα προέρχεται και το NIKE και το κινέζικο της γειτονιάς. Και αν τα NIKE είναι ακριβά, τα HnM θα είναι πάντα φτηνότερα από αυτά που θα φτιάξεις, ο λόγος όμως θα είναι ότι στην Κίνα υπάρχει μια μορφή σύγχρονης δουλείας και μπορεί τα ρούχα σου να τα έχουν φτιάξει παιδάκια με μεροκάματο 1 δολάριο το μήνα. Τα υφάσματα επίσης δεν είναι κάτι το φτηνό, ειδικά αν δεν μένεις Αθήνα. Θα ράβεις για τη χαρά της δημιουργίας και αυτό αν θες τη γνώμη μου είναι υπέρ αρκετό. Επίσης, διαπίστωσα πως τα λεφτά που «γλιτώνω» από τις μοδίστρες μπορεί να μην είναι αρκετά για να πω ότι έκανα απόσβεση (ακόμα), αλλά με μεγάλη χαρά κόντυνα πιτζάμες κολάν και φόρμες, μπάλωσα τρύπες και έφτιαξα πετσέτες για τη κουζίνα και έραψα πολλές μαξιλαροθήκες, κάτι που δεν κάνεις στη μοδίστρα έχεις δεν έχεις λεφτά. Επίσης όλες οι φίλες μου έχουν πάρει δώρο χειροποίητο νεσεσέρ!

Δηλαδή τι άλλο θα χρειαστώ;

Μια σύντομη λίστα είναι: ξηλωτήρι, βελόνες διαφορετικών υφασμάτων, κλωστές, έξτρα μασουράκια, επιφάνεια κοπής, ρολέτα κοπής, σίδερο, σιδερώστρα (εγώ δεν είχα), ψαλίδια, ενισχυτικά/θερμοκολλητικά υφασμάτων, ποδαράκια ραπτομηχανής, ρέλια, φερμουάρ, χάρακες, μεζούρα, πατρόν ή χαρτί για πατρόν, καρφίτσες, παραμάνες, τραπέζι, χώρο για να τα βάλεις κάπου όλα αυτά και μια γάτα (προαιρετικά).

giphy

Με όλα αυτά που διάβασα δε νομίζω ότι θέλω να πάρω ραπτομηχανή πια…

Όχι, να πάρεις. Αν θέλεις να μάθεις να ράβεις, ξεκίνα με τα πολύ βασικά και αν δεις ότι σου αρέσει όλα τα υπόλοιπα περισσεύουν. Αν σε απασχολεί το οικονομικό σκέψου ότι την μηχανή θα την έχεις πολλά χρόνια και είναι στο χέρι σου στο τι επίπεδο θα φτάσεις και αν θα ράβεις ρούχα ή θα κάνεις μεταποιήσεις. Για να σου δώσω κι άλλο κουράγιο, εγώ έμαθα -και μαθαίνω ακόμα- τα βασικά από το youtube, δεν είχα κανέναν να μου δείξει τι να κάνω. Θα σου δώσω μια λίστα με ιντερνετικούς θησαυρούς να σε βοηθήσουν στο ξεκίνημα σου:

Στο youtube

για το σπίτι και τα παιδιά       για πατρόν από δικά σου ρούχα        γυναικεία ρούχα

ραπτική για αρχάριους            στα Ελληνικά          για αντρικά         γυναικεία ρούχα

Στο pinterest

Η συνεχώς αυξανόμενη συλλογή μου με οδηγίες και tutorials

Blogs στα Ελληνικά

Η Πελαζί ντε Παρί!     Ραπτική για όλους   Το «φτιάξτο» που έχει τα πάντα  To acornkiss της Γεωργίας

Blogs στα Αγγλικά

The sewing rabbit      It’s always Autumn       Tilly and the Buttons

Στο Facebook

Απλοποιημένα πατρόν    Οι καλύτερες δασκάλες!

Υπάρχουν πολλά ακόμα εκεί έξω, αλλά αυτά είναι μια καλή αρχή. Αν θέλετε να προσθέσετε κάτι που πιστεύετε ότι θα βοηθήσει ή απλά να μου πείτε πως δεν είμαι τρελή και οι ραπτομηχανές είναι μηχάνημα του διαβόλου, αφήστε μου ένα μήνυμα στα σχόλια. Επίσης πως ξεκινήσατε να ράβετε και γιατί? Εγώ το περιγράφω εδώ. Ελπίζω να βοήθησα! Να έχετε μια καλή μέρα!

6 σκέψεις σχετικά με το “Τι πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις ραπτομηχανή

  1. Μόλις χθες σε ανακάλυψα….και διάβασα όλα τα άρθρα σου μεμιάς . Σε όσα δεν ξακαρδίστηκα στα γέλια, είχα ένα συνεχές μειδίαμα (τύπου : δεν αποκαταστάθηκε το στόμα της δύστυχης πλήρως μετά το εγκεφαλικό). Με όσα κι αν καταπιάνεσαι τα καταφέρνεις περίφημα!! Μπράβο σου και για τα Projects , και για το ανεξάντλητο κέφι , και για τον τρόπο που διαχειρίζεσαι ζωή στην επαρχία, ζωή στην ανεργία.
    Εγώ έμαθα να γαζώνω σε επαγγελματικές μηχανές. Υπήρξα στο κολασμένο παρελθόν μου, κορίτσι της φάμπρικας για πολλά χρόνια. Πριν από δέκα χρόνια αγόρασα μια singer σε ωραιότατη τιμή. Αμέσως μετά κατάλαβα γιατί η τιμή της ήτο ωραιότατη. Μου βγάζει το λάδι, και κάθε φορά που την συγκρίνω με τις επαγγελματικές ( μπροστά της τα λέω , κατάμουτρα!) , θίγεται και ξεκινάει το σαμποτάζ. Αυτό το διάστημα δεν μιλιόμαστε…

    Μου αρέσει!

  2. Αχ βρε Skeputin, ποσο γελασα ! Εγω ειχα μανα που δουλευε μια ζωη φασον ! Στα δυσκολα χρονια, της οικογενειακης μας κρισης, πεταξε το τραπεζι και εβαλε τη μηχανη στη θεση του, δεν θυμαμαι που την ειχε πριν, σε ενα σπιτι 30τμ και το μπανιο εξω στην αυλη… Singer επαγγελματικη, ειχε και «τσουληθρα» να πεφτουν τα ρελια στο πλαι. Κι αν δεν επαιξα εκει κι αν δεν εφαγα πρωινο μσημεριανο και βραδινο… Καθως μεγαλωνα, μου λεγε να μου δειξει, τιποτα εγω! Οταν παντρευτηκα μου εκανε μια δωρο. Πακετο τα λεφτα να παω να διαλεξω μονη μου και προικα ολα τα συμπαρημαρτουντα – ευτυχως ! Πηρα ! Singer siluette γυρω στις 250.000 δρχ. Αμε ! Την εφερα σπιτι, στο κουτι, και την κοιτουσα. Εμεινε ετσι κανα χρονο, στο κουτι… Και μη νομιζεις οτι δεν τη χρειαζομουν, δυο φορεματα μεταποιησα, ολα στο χερι ! Καποια στιγμη την ανοιξα και περασα κλωστες και μασουρια.. Ειχα τετοια αρνηση που την αφησα παλι στο κουτι μηνες ολοκληρους ωσπου μια μερα ξεκινησα… Και τι δεν εχω φτιαξει ! Μεχρι και χαρτονι εραψα για μια κατασκευη ! Τα υπολοιπα ειναι ακριβως οπως τα περιεγραψες… Να ‘σαι καλα ! Εισαι απ’ τις καλυτερες πενες που εχω διαβασει. Ελπιζω και σε νεοτερες αναρτησεις….

    Μου αρέσει!

  3. Kαλά ,μου φαίνεται απίστευτο που σε ανακάλυψα σήμερα, και είπα στον εαυτό μου άντε ας κοιτάξω αυτό το μπλογκ που τα λέει ωραία, πριν πάω μέσα και αρχίσω να παιδεύομαι με την καινούρια μου ραπτομηχανή! Κισμέτ, είναι ολοφάνερο..! Για να προσθέσω κι εγώ μια σταγόνα σοφίας, εγώ αγόρασα ιντερνετικά την Singer, μοντέλο promise, μάλιστα. Κόστισε περίπου 80 ευρώ, και δείχνει καλός χαρακτήρας, βολικός κι εύκολος. Οι φιλοδοξίες μου μεγάλες και με επαγγελματικό προσανατολισμό όχι αστεία..Θα δείξει.
    Σε ευχαριστώ που μου έφτιαξες την διάθεση, νομίζω θα κάνουμε παρέα από δω και πέρα 🙂

    Μου αρέσει!

    • Maroulina σε ευχαριστώ πολύ! Οι ραπτομηχανές είναι σαν τα σκυλιά, φαίνονται καλή ιδέα μέχρι να τις φέρεις σπίτι. Μετά σου τρώνε τη ζωή! Σου εύχομαι καλή σταδιοδρομία στη μικρή σου φάμπρικα και ναι, να κάνουμε παρέα και να τα λέμε!

      Μου αρέσει!

  4. Λοιπόν, ως για χρόνια «τιγκελού», θα σου πω ότι τρελή δεν είσαι, του διαόλου πράμα είναι οι ραπτομηχανές και σατανικά πράματα, και φτου φτου φτου στον κόρφο μας, αλλάααα…. αλλά… άμα την πιάσεις τη μηχανή κι αρχίσει και γουργουρίζει στα χέρια σου σα γατί που μόλις έφαγε και χουζουρεύει… είναι όλα τα λεφτά! Όχι, στην κυριολεξία! Κάνεις κάτι μοντελάκια μούρλια! Άντε, και στα δικά σου! Φωτογραφίες δεν έβαλες όμως, τόσο πετσετικό και κουρτίνα έφτιαξες, δείξε μας κιόλας. Κι όπως πάντα, keep it up!

    Μου αρέσει!

    • Ευχαριστώ Μαρία! Ναι καλές είναι οι άτιμες, σαν ανάποδη γιόγκα, σε χαλαρώνει αλλά αντί να ξεπιαστείς, πιάνεσαι! Φωτογραφίες μόνο αν αξιωθώ και κάνω και tutorial, αλλιώς δεν έχει νόημα να σας δείχνω την προίκα μου ξεροσφύρι! Ράβεις κι εσύ;

      Μου αρέσει!

Πως σου φάνηκε;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.