Σίγουρα είναι το Farmhouse το στυλ σου; Ένα rant για τα trends στη διακόσμηση.

Τα κακά νέα είναι ότι το στυλ διακόσμησης Farmhouse δεν ήρθε για να μείνει. Όπως όλα τα trends έκανε έναν σχετικό πάταγο, κυρίως στην Αμερική και τώρα σιγά σιγά αρχίζει να ξεθωριάζει. Πάμε να δούμε όμως τι σημαίνει Farmhouse και αν όντως μας εκφράζει.

Αν αναγνωρίζετε τα άτομα της φωτογραφίας δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο, ιδού κυρίες και κύριοι η Ναυαρχίδα , ο Κολοφώνας , η Ιέρεια Τζοάνα Γκέινς και ο άντρας της Τσιπ, ή αλλιώς ο λόγος που το σπίτι σου έχει πινακίδες που σου λένε τι να κάνεις και που είσαι.

 

Με λίγα λόγια θα σας πω το στόρι για να κάνουμε και λίγο κους κους στα σχόλια. Αυτοί οι δύο λοιπόν κάποια στιγμή πήραν ένα σόου, τo Fixer Upper στο HGTV (συνδρομητικό δίκτυο τηλεόρασης) που έχει να κάνει με το σπίτι και την διακόσμηση. Η Τζοάνα και ο Τσιπ είναι παντρεμένοι με βαριέμαι να μετρήσω πόσα παιδιά και ζουν στο Waco Texas που είναι κυρίως γνωστό σαν το φυτώριο της Κου Κλουξ Κλαν, την σφαγή μια αίρεσης που οδήγησε σε θάνατο 74 ανθρώπους και έναν πολύ θανατηφόρο τυφώνα. Με λίγα λόγια δηλαδή τα σπίτια εκεί είναι Πολύ Φτηνά και η δική τους δουλειά είναι να κάνουν ανακαινίσεις.

$$$

Για να μην μείνει λοιπόν το Waco στην ιστορία σαν η κωλοτρυπίδα της Αμερικής, τo σόου επικεντρώνεται στην φύση, στις καλές τιμές και σε αυτούς τους δύο, το σπίτι και τα παιδιά τους. Καμιά φορά μπορεί να δείξουν και τίποτα κότες παχιές, αλανιάρες να τρέχουν γύρω γύρω.

Η Τζοάνα φυσικά εκτός από καλή χριστιανή, μάνα και διακοσμήτρια είναι και μισή Κορεάτισσα, οπότε αυτό μας δίνει και το πολυπόθητο πλέον diversity.

Το αγαπημένο στυλ διακόσμησης της Τζοάνα είναι και ήταν το Farmhouse, στα ελληνικά Αγροικία, το οποίο στις μεσαίες, ας πούμε, πολιτείες της Αμερικής είναι πολύ δημοφιλές και αυτονόητο σε σπίτια που όντως έχουν χώρο για  μποστάνι και ίσως οικόσιτα ζώα. Είναι το σπίτι της γιαγιάς σου στο χωριό, αν η γιαγιά σου είχε λεφτά και χρόνο για διακόσμηση. Ο σύζυγος Τσιπ, επειδή είναι κλασσικός άντρας, δεν έχει ιδέα φυσικά από όλα αυτά, δεν είναι και κανένας ντιντής, απλά παίρνει ένα σφυρί και σπάει πράγματα. Όταν τελειώσει με το σπάσιμο τοίχων, λέει στη Τζοάνα για τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν και αυτή του λέει, «δε με νοιάζει βρες τρόπο και φτιάξτο» και μετά αυτός της πιάνει τα μαλλιά με βρώμικα χέρια από πριονίδια, και η Τζοάνα λέει, «αμάν βρε Τσιπ, τι βλάκας είσαι» και μετά γελάνε πολύ ώρα, πετώντας πριονίδια ο ένας στον άλλο.  Στο τέλος, πάνε για ψώνια σε αντικερί με τον Τσιπ να δίνει ρεσιτάλ βλακείας γιατί δεν του αρέσουν τα ψώνια, είπαμε δεν είναι ντιντής είναι «Άντρας», το διακοσμεί η Τζοάνα μόνη της και στο τέλος του επεισοδίου δείχνουν το σπίτι ανακαινισμένο, έτοιμο του κουτιού στους ιδιοκτήτες τους και ζήσαμε εμείς καλά και αυτοί καλύτερα.

0469a3dfc78a514e46cb2ba5cdd164a4

 

Το Fixer Upper μπορεί να τελείωσε σαν σειρά, αλλά επειδή η επιτυχία του ήταν τιτανοτεράστια, συνεχίζουμε να βρίσκουμε τα απομεινάρια του στο σπίτι μας, ακόμα και αν μιλάμε για ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη.

Έφτιαξα αυτό το μικρό τεστ.

  • Παλέτες, ξύλινες σκάλες ή παντζούρια σε δεύτερη χρήση
  • Χρώματα κιμωλίας
  • Μαυροπίνακας
  • Μόνο άσπρο
  • Ανοιχτόχρωμα καρό και ριγέ
  • Μεταλλικά σκεύη που χρησιμοποιούνται κυρίως στο άρμεγμα ή γενικότερα στην αποθήκευση βρώσιμων αγαθών.
  • Αντικείμενο που για διακοσμητικούς λόγους έχει γράμματα. πχ οτιδήποτε γράφει HOME, EAT, LOVE , WELCOME, BLESSED, GATHER και τα λοιπά, είτε είναι το χαλί της πόρτας είτε γλάστρα, ένα και το αυτό. Πάντα στα αγγλικά, γιατί φανταστείτε μόνο τι αστείο θα ήταν να έχουμε κάδρα πάνω από την τραπεζαρία να λένε ΦΑΕ και στο μπάνιο ΚΑΜΠΙΝΕΣ. Ενώ άμα το καδράκι πάνω από τον νιπτήρα γράφει BATHROOM είναι οκ ας πούμε, μην μπερδευτεί και κανένας μουσαφίρης.

farmhouse ναι ή όχι;

Ο τρόπος με τον οποίο εισχωρούν τα πράγματα αυτά στο σπίτι μας είναι α) επειδή είναι στη μόδα και β) επειδή τα έχει το Jumbo, το Vicko και το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς μας. Έχω γνωρίσει ελάχιστα άτομα στη ζωή μου που να έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο στυλ διακόσμησης και να ξέρουν ακριβώς τι τους αρέσει. Ακόμα, οι περισσότεροι, λόγω δύσκολων οικονομικών, ανταλλάσσουν εσαεί έπιπλα με φίλους  μέχρι τον γάμο τους. Με το που θα τινάξουν τα ρύζια, θα τρέξουν σε ένα κατάστημα επίπλων όπου το σετ κρεβάτι-συρταριέρα-κομοδίνο-πορτατίφ και δώρο ασορτί παντόφλες θα παραδοθεί μια Παρασκευή μεσημέρι σπίτι τους και Κυριακή βράδυ θα καταλήξουν ότι η συρταριέρα φρακάρει τη μπαλκονόπορτα. Θα είναι όμως τόσο κουρασμένοι από τη ζωή, που προτιμούν να μην ξανα-ανοίξουν εντελώς την μπαλκονόπορτα για μερικά χρόνια.

Αν θέλετε τη γνώμη μου, η επιτυχία του ΙΚΕΑ έγκειται πιο πολύ στο ότι μπορείς να δεις τα ένα εκατομμύριο προϊόντα τους φωτογραφημένα ένα ένα, με τις διαστάσεις τους και να κάτσεις να σκεφτείς και να μετρήσεις πριν αγοράσεις. Προφανώς, αυτό καταλήγει πολύ λιγότερο κουραστικό από το να σταθείς σε μια έκθεση επίπλων ακούγοντας μια κυρία με ταγιέρ να σου εξηγεί πόσο ποιοτικό ξύλο έχει η εταζέρα που εισάγουν από Ιταλία και πόσο κλασσικό στυλ και θα είναι για πάντα στη μόδα (όχι) και σαν δεν ντρέπεστε που πάτε στα ΙΚΕΑ τς τς λαικάντζες, ενώ εσύ αναρωτιέσαι τι σκατά είναι η εταζέρα και γιατί παντρεύτηκες ενώ μπορούσες με τα λεφτά της παλιο-εταζέρας να πάτε διακοπές στην Ικαρία για 3 εβδομάδες.

Αγοράζεις την εταζέρα γιατί η πεθερά σου είπε ότι εννοείται χρειάζεται.

6 χρόνια μετά θες να βρεις δουλειά στο εξωτερικό και κοιτάς την εταζέρα και δεν ξέρεις τι να την κάνεις. Παίρνεις διαζύγιο λέγοντας, δεν φταις εσύ, εγώ φταίω και φεύγεις. Κλωτσάς την εταζέρα κατά την έξοδο.

Ναι αλλά εσύ τι πρόβλημα έχεις με το Farmhouse μαρή;

 

Συμπαθάτε με, ξεχάστηκα.

Με ενοχλεί γιατί είναι κατεξοχήν το στυλ του «στα γρήγορα». Βάφω τα πάντα λευκά με μπογιά κιμωλίας, τα οποία χρώματα φτιάχτηκαν για όσους βαριούνται. Δηλαδή να το βάψεις ένα χέρι στα γρήγορα χωρίς προετοιμασία και να το γυαλοχαρτάρεις στις γωνίες να φαίνεται παλιό. Η λογική «στα γρήγορα» είναι ότι μας ενοχλεί ήδη στον 20ο αιώνα. Η μελαμίνη φτιάχτηκε για γρήγορα, τα ρούχα που χαλάνε στο πρώτο πλύσιμο, το παριζάκι, τα παιχνίδια που πουλάνε στο περίπτερο. Επίσης δεν έχει προσωπικότητα. Είναι η δήθεν χρηστική διακόσμηση, σαν να ντρέπεται δηλαδή να είναι κάτι που εξυπηρετεί καθαρά την αισθητική και πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης.

 

Κάθε μέρα ρωτάνε άνθρωποι στο Facebook «Έχω αυτό το σύνθετο από τους γονείς μου και δεν μου αρέσει, τι να το κάνω;» και 50 άνθρωποι θα πουν «Βάψτο με χρώματα κιμωλίας» Δεν είναι το βερνίκι στο σύνθετο που είναι πολύ σκούρο ή πολύ πορτοκαλί αυτό που μας ενοχλεί, αυτό συμβαίνει γιατί έτσι είναι φτιαγμένος ο κόσμος, αλλάζει γρήγορα και μαζί και του οι ανάγκες αλλά και τα γούστα μας. Και η αντίκα μπορεί να μην είναι το στυλ σου, αλλά η βαμμένη αντίκα είναι τσιρότο σε κάταγμα. Το βάψιμο πάντα θα είναι ο οικονομικότερος τρόπος ανανέωσης. Και φυσικά, αντίκα δεν είναι ότι είναι παλιό, ούτε ότι είναι παλιό είναι της προκοπής. Αλλά αν τώρα αναρωτιούνται εκατομμύρια άνθρωποι πως να βάψεις μελαμίνη, (έχω την απάντηση εδώ) σε δέκα χρόνια θα αναρωτιούνται πως να αφαιρέσεις τα χρώματα κιμωλίας.

Θα τα πω κι ένα χεράκι και για τις παλέτες

Το νέο ανέκδοτο στο DIY είναι το «έφτιαξα αυτό από παλέτες». Είναι η δεύτερη χρήση, δηλαδή κάτι που φτιάχτηκε για να μεταφέρει από σκουπίδια μέχρι τρόφιμα, εμποτισμένο με χημικά για να μην σαπίσει το χείριστης ποιότητας ξύλο, έγινε το πιο hot αντικείμενο συζήτησης στα forum. Άνθρωποι ξαφνικά βγαίνουν νύχτα και κλέβουν παλέτες από τα super market λες και το πεύκο στα ξυλουργεία έχει τιμή χρυσού και επηρεάζεται από το χρηματιστήριο. Είμαι πολύ υπέρ του να κατασκευάζεις κάτι μόνος σου, αλλά αν είναι να επενδύσεις χρόνο, κόπο και υλικά για κάτι που θα χρησιμοποιείς κάθε μέρα, πιστεύω ότι τα 20′ λεπτά και τα 20 ευρώ που νομίζεις ότι γλυτώνεις επειδή βρήκες μια παλέτα στα σκουπίδια αξίζουν τον κόπο, η απάντηση είναι πως ελπίζω να έχεις κάνει αντιτετανικό τα τελευταία 5 χρόνια γιατί τόσο κρατάει, ρώτησα.

παλέτες ναι ή όχι

Αν το farmhouse είναι όντως το στυλ σου και αυτό που όντως προτιμάς, μαζί σου, αν δεν ξέρεις πιο είναι το στυλ σου πάλι μαζί σου, ούτε κι εγώ είμαι σίγουρη. Οι περισσότεροι δεν έχουμε ούτε χρόνο ούτε χρήματα για να ασχοληθούμε πραγματικά με την άρτια διακόσμηση του σπιτιού, πόσο μάλλον όταν πολλοί από εμάς μένουν σε ένα δωμάτιο ούτε καν σε σπίτι. #efkaristoumeEllada

Το δικαστήριο των trends είναι κάτι που έφτιαξα γιατί προσωπικά εκνευρίζομαι που ποτέ δεν έχω λεφτά να πάρω αυτό που θέλω, αυτό που μπορώ να πάρω το έχουν όλοι άρα δεν το θέλω και μεταξύ μας, το τέλεια συγκεκριμένα διακοσμημένο σπίτι είναι κάτι που υπάρχει μόνο σε φωτογραφίες ή είναι ένα σπίτι που «τελείωσε» και κάθε αλλαγή θα φέρει πιο πολύ άγχος παρά χαρά. Ή έτσι με βολεύει να νομίζω. Εσύ τι λες;

9 σκέψεις σχετικά με το “Σίγουρα είναι το Farmhouse το στυλ σου; Ένα rant για τα trends στη διακόσμηση.

  1. Συμφωνώ σε όλα έχω κ εγώ ένα eat στην κουζίνα κ τώρα θέλω να το ξεκρεμασω.. κάποια που ήρθε σπίτι μου το είδε κ ρωτάει τι σημαίνει εατ;;ωχ!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Το γκούγκλαρα και είναι Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών αλλά και Ειδικό Ανακριτικό Τμήμα κατά τη διάρκεια της χούντας. Πολύ ωραία, δεν περιγράφω άλλο.
      Πάντως κι εγώ έχω μετανιώσει άπειρα πράγματα που αγόρασα επειδή ήταν cute στο μαγαζί αλλά στο σπίτι μου κατέληγαν κιτσαριό. Θέλει δουλειά γαμώτο!

      Μου αρέσει!

  2. Εμένα πάλι το στυλ μου είναι french farmhouse και το βρήκα αφού πέρασα πολύ καιρό ψάχνοντας και διαβάζοντας..κουράστηκα να βλέπω σπίτια copy paste γιατί είναι «της μόδας»..προτιμώ το σπίτι να έχει προσωπικότητα…να μπορείς να καταλάβεις τα ενδιαφέροντα όσων μένουν εκεί…αλλά αυτό είναι απλά γνώμη μου…

    Μου αρέσει!

  3. Τέλειο το κείμενο, και με βρίσκει σύμφωνη σε όλα! Αυτό το ζευγάρι δεν το ήξερα, ούτε που το έχω ακούσει. Έχω βαρεθεί τις αγγλικές επιγραφές και αυτό το στυλ με το ντεκουπάζ του Τζάμπο και του Βίκο, ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα λες.
    Εγώ, από την άλλη, έχω καταλήξει στον εκλεκτικισμό, που με απλά λόγια σημαίνει ότι μαζεύω στο σπίτι ό,τι βρω στα σκουπίδια και στα παλιατζίδικα.

    Μου αρέσει!

    • Αυτό που μου αρέσει περισσότερο σε ένα σπίτι, είναι το να υπάρχουν αφορμές για το ξεκίνημα μιας συζήτησης γύρω από τον ιδιοκτήτη, δηλαδή το να λέει μια ιστορία για το ποιος είσαι και τι σου αρέσει να κάνεις. Παίζεις μουσική; ταξιδεύεις συχνά; σου αρέσει το πλέξιμο ή η φωτογραφία; ε όλο αυτό να υπάρχει μέσα στο σπίτι σου γιατί είναι μέρος αυτού που είσαι. Επίσης μαζί σου, στα σκουπίδια έχω βρει κυριολεκτικά μερικά από τα αγαπημένα πράγματα μέσα στο σπίτι μου, γενικά έχω δεθεί με πράγματα που ήρθαν σπίτι με κόπο όχι με λεφτά.

      Μου αρέσει!

  4. Εγώ λέω ότι θέλω να γράφεις πιο συχνά! εντάξει, έκλαψα με το «φάε» και τον «καμπινέ». Κατά τ’αλλα, έχω κολλήσει τελευταία με το Apartment Therapy στο Instagram, που παρουσιάζει σπίτια μικρά αλλά ωραία διακοσμημένα, όχι τελείως «για περιοδικά», ανθρώπων φυσικά λίγο πλουσιότερων από εμάς αλλά όχι εκτός πραγματικότητας. Προτείνω άρθρο με τέτοια σπίτια που σου έχουν αρέσει, με αντικείμενα που θα αγόραζες αν μπορούσες απλά να πεις «θέλω αυτό, κι αυτό!». Πολλά είπα, είσαι η καλύτερη!

    Μου αρέσει!

    • Σ’ ευχαριστώ πολύ ρε συ… εγώ σταμάτησα να παρακολουθώ το Apartment Therapy γιατί αντί να παίρνω ιδέες παθαίνω κατάθλιψη και δεν μου αρέσει το σπίτι μου μετά. Υπάρχει ένα κενό γενικά όσο αναφορά τη διακόσμηση στο κομμάτι της Ευρώπης, δεν εκπροσωπείται πραγματικά ίσως λίγο μόνο η Σουηδία και σε αυτό πάλι μόνο ότι έχει να κάνει με μινιμαλισμό και δυσκολεύομαι να ταυτιστώ, άλλα καταλαβαίνω τι λες. Πολύ ωραίο μπλογκ με αληθινά Αθηναϊκά σπίτια ήταν η Imatiothiki , τσέκαρε το αν θες!

      Μου αρέσει!

Πως σου φάνηκε;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.